Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO E-SHOP – SPOTŘEBITEL

Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „Podmínky“) se řídí všechny kupní smlouvy uzavírané mezi společností La Pura Servis s.r.o. se sídlem č.p. 128, 569 11 Koclířov, IČO 05592062, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 38260, e-mail: info@lapura.cz, telefonní číslo 777 561 044 (dále jen jako „Prodávající”) a třetími osobami, které jsou spotřebiteli ve smyslu § 419 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Kupující“), na základě kterých Prodávající dodává Kupujícímu zboží ze svého sortimentu. Tyto obchodní podmínky se nevztahují na smluvní vztahy s podnikatelskými subjekty.

Podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Kupujícího a Prodávajícího vzniklá v souvislosti nebo na základě těchto kupních smluv (dále jen „Smlouva“) uzavřených prostřednictvím E-shopu Prodávajícího na webových stránkách www.eshop.lapura.cz (dále jen „E-shop“). Smlouvy jsou uzavírány za pomoci prostředků komunikace na dálku – distančním způsobem v prostředí B2B E-shopu prodávajícího, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní E-shopu“).

Informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách www.eshop.lapura.cz.

Veškeré právní vztahy vzniklé v souvislosti se Smlouvou se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem. Tyto Podmínky jsou základními podmínkami prodeje zboží Prodávajícího a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem právního řádu České republiky, mají před těmito normami přednost. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Případné odlišné podmínky Kupujícího jsou platné jen v případě výslovného písemného souhlasu Prodávajícího. Odchylná ujednání v jednotlivých smlouvách uzavíraných mezi Prodávajícím a Kupujícím (kupní smlouva, rámcová kupní smlouva, smlouvy o partnerství, smlouvy o spolupráci apod.) mají před těmito podmínkami přednost. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

1.1. Kupní cena je finanční částka, kterou bude Prodávající hradit za Zboží;
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Prodávající hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
1.3. Celková cena je součet Kupní ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů České republiky;
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů na Konečnou cenu;
1.6. Objednávka je závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy s Prodávajícím;
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na webovém rozhraní E-shopu na základě Kupujícím sdělených údajů, který umožňuje uzavírání Smluv prostřednictvím komunikace na dálku, uchování zadaných údajů, historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8. Kupující je osoba, která je podnikatelem ve smyslu § 420 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník nakupující na E-shopu;
1.9. Zboží jsou veškeré movité věci ze sortimentu Prodávajícího, které lze nakoupit na E-shopu.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

2.1. Koupě Zboží (a tedy uzavření Smlouvy) je možné pouze přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je povinností Kupujícího poskytnout Prodávajícímu úplné, pravdivé a správné informace. Informace, které Kupující poskytl Prodávajícímu v Objednávce jsou považovány za pravdivé a správné.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.3. K uzavření Smlouvy dojde na základě Objednávky Kupujícího vytvořené v prostředí E-shopu. V případě registrovaného uživatele tak může být učiněno prostřednictvím jeho uživatelského účtu na E-shopu. Objednávka musí obsahovat následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu Kupující označí Zboží, o jehož nákup má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“)
b) Informace o Kupní ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Kupní ceně, Ceně za dopravu a Konečné ceně budou uvedeny automaticky na základě Kupujícím zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
c) Identifikační, fakturační a kontaktní údaje Kupujícího potřebné ke splnění Smlouvy, včetně doručení Zboží a vyúčtování Celkové ceny; zejména tedy název společnosti / jméno, příjmení, sídlo, IČO, DIČ, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
3.4. V průběhu tvorby Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat či objednávku zrušit. Stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“ dojde k dokončení a odeslání závazné Objednávky Prodávajícímu. Před stisknutím uvedeného tlačítka je nejprve nutno potvrdit seznámení se a souhlas s Podmínkami Prodávajícího prostřednictvím zatrhávacího tlačítka. V opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. Zaslaná Objednávka je ze strany Kupujícího závazná a nelze ji odvolat.
3.5. Objednávku Kupujícího Prodávající v co nejkratší době od doručení potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Doručením Potvrzení Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Kupní smlouva je uzavírána na dobu nezbytně nutnou pro dokončení plnění ze smlouvy (zaplacení Celkové ceny ze strany Prodávajícího a dodání zboží ze strany Prodávajícího).
3.6. Mohou nastat případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je ze strany Prodávajícího umožněno. Informace o maximálním počtu Zboží je vždy uvedena v rámci E-shopu před učiněním Objednávky. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit, Prodávající o tom Kupujícího neprodleně informuje, případně mu zašle nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující písemně (včetně formy e-mailové zprávy) potvrdí tuto pozměněnou nabídku Prodávajícího.
3.7. Okamžikem uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.8. V některých případech může Prodávající na nákup Zboží umožnit využití slevy (např. ve formě slevového kódu). Pro poskytnutí slevy je třeba v rámci návrhu Objednávky vyplnit údaje o této slevě do předem určeného pole. V případě, že tak Kupující neučiní, nemůže se později poskytnutí slevy na dané Zboží domáhat.
3.9. Uzavřenou smlouvu bude Prodávající archivovat po dobu 5 let. Spotřebitel k textu smlouvy bude mít přístup prostřednictvím e-mailu info@lapura.cz.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1. Na základě registrace v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci Uživatelského účtu je povinností Kupujícího uvést úplné, správné a pravdivé zadávané údaje a v případě změny je bez zbytečného odkladu aktualizovat.
4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Je povinností Kupujícího tyto přístupové údaje chránit a neposkytovat třetím osobám. Veškeré jednání, které Kupující prostřednictvím Uživatelského účtu učiní, považuje Prodávající za jednání Kupujícího, případné zneužití přístupových údajů tedy nemá vliv na platnost takového jednání.
4.4. Uživatelský účet je osobní (tzn. registrován na konkrétní fyzickou osobu), Kupující proto není oprávněn povolit užívání svého účtu třetím osobám.
4.5. Prodávající si vyhrazuje právo Uživatelský účet Kupujícího zrušit, a to zejména v případě, když jej kupující více než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti plynoucí ze Smlouvy.
4.6. Kupující bere na vědomí, že webové rozhraní E-shopu a Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního Zboží v rámci E-shopu, před potvrzením Objednávky a v potvrzení Objednávky. V případě rozporu mezi Kupními cenami je rozhodující Kupní cena před potvrzením Objednávky. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2. Celková cena je na E-shopu uvedena vždy bez DPH a včetně DPH.
5.3. Kupující je povinen zaplatit Celkovou cenu po uzavření Smlouvy a před dodáním Zboží. Úhradu lze provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Prodávající zašle v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 24 hodin od doručení Potvrzení objednávky.
b) Online platební kartou. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Comgate, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.comgate.cz. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 24 hodin od doručení Potvrzení objednávky.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží. Neuhradí-li Kupující Celkovou cenu při převzetí Zboží, není Prodávající nebo jím zvolená osoba povinna mu zboží předat.
5.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce. Faktura bude též dostupná v Uživatelském účtu.
5.5. Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází okamžikem zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na bankovní účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena okamžikem úspěšného provedení platby.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

6.1. Zboží bude Kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr na provozovně Prodávajícího na adrese, kterou upřesní Prodávající dle předešlé domluvy.
b) Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, PPL, DPD.
6.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
6.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Kupujícímu sdělena v Potvrzení Objednávky. Tato doba je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude Kupující o možnosti vyzvednutí Zboží informován prostřednictvím e-mailu.
6.4. Prodávající zašle kupujícímu bezpečnostní list, technický list, prohlášení o shodě, a to elektronicky na emailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce nejpozději v den doručení zboží.
6.5. Při převzetí Zboží od dopravce je povinností Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží. V případě jakýchkoli závad nebo skutečností, které svědčí o neoprávněné manipulaci či otevření zásilky nebo o možném poškození Zboží je Kupující oprávněn odmítnout převzetí Zboží od dopravce. O odmítnutí převzetí Zboží je Kupující povinen Prodávajícího neprodleně informovat.
6.6.
6.7. Porušení povinnosti Kupujícího Zboží převzít nemá, s výjimkou případů podle čl. 6, odst. 6.4., za následek porušení povinnosti Prodávajícího Zboží doručit. Porušení povinnosti převzít zboží se nepovažuje za odstoupení od smlouvy. Porušení povinnosti Kupujícího převzít zboží, s výjimkou oprávněných případů podle čl. 6, odst. 6.4, se považuje za podstatné porušení smlouvy zakládající právo Prodávajícího odstoupit od Smlouvy, pokud se Prodávající nerozhodne pokusit o opakované doručení Zboží.
6.8. Případné odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem písemného doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy Kupujícím.
6.9. Nepřevezme-li si Kupující zboží, Prodávající jej uskladní do doby opakovaného doručení nebo odstoupení od smlouvy, za což mu od Kupujícího náleží úplata ve výši 0,05 % z ceny zboží za každý započatý den.
6.10. Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje a vyúčtování těchto nákladů zašle Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě. Tyto náklady jsou splatné 14 dnů od doručení vyúčtování.
6.11. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží. Nepřevezme-li Kupující zboží, ačkoliv mu to Prodávající dohodnutým způsobem umožnil, přechází na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží v okamžiku, kdy jej měl možnost převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží znamená, že od tohoto okamžiku nese Kupující veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.12. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Prodávající Kupujícího informovat, pokud došlo k mimořádnému výpadku výroby Zboží, přičemž Prodávající rovněž sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné objednané Zboží dodat.
6.13. Prodávající je oprávněn Kupujícímu nedodat Zboží (a to i v případě, že byla Objednávka Zboží ze strany Prodávajícího již potvrzena), má-li Kupující vůči Prodávajícímu jakékoli peněžité či nepeněžité závazky, s jejichž plněním se ocitne v prodlení, a to až do jejich úplného uhrazení či jiného způsobu splnění. Takové nedodání či opožděné dodání Zboží se nepovažuje za porušení povinnosti na straně Prodávajícího.
6.14. Společně se zbožím dodá Prodávající Kupujícímu Prohlášení o shodě, Technický list a Bezpečnostní list, s jejichž obsahem je Kupující povinen se seznámit předtím, než začne zboží používat.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
7.2. Prodávající dále zaručuje, že vedle ujednaných vlastností:
a) je Zboží vhodní k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b) Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c) je Zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
d) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
7.3. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí těmito Podmínkami a v rozsahu jimi neupraveném též obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2175 až 2174b Občanského zákoníku).
7.4. Kupující je povinen zboží ihned po převzetí Zboží rozbalit, provést jeho řádnou kontrolu a vyzkoušení s náležitou péčí. Jakékoliv vady zboží, které se na věci projeví je Kupující oprávněn písemně oznámit Prodávajícímu v době dvou let od převzetí. Pro reklamaci je Kupující oprávněn použitý vzorový formulář poskytovaný z Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 1. Tento formulář zašle Kupující na email Prodávajícího. V reklamaci je Kupující povinen uvést zejména Zboží, jehož se reklamace týká a popis, v čem spočívá nebo jak se projevuje vada Zboží. Je-li to možné, připojí Kupující rovněž podklady potřebné k posouzení vady (zejména odpovídající foto nebo videodokumentaci).
7.5. V případě vadného plnění má Kupující právo na bezplatné odstranění vady. Podle své volby může požadovat dodání nového Zboží bez vady nebo opravu Zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady. Nelze-li vadu odstranit, má Kupující právo na přiměřenou slevu z Kupní ceny, nebo, je-li vada Zboží vadou podstatnou, na odstoupení od Smlouvy. V případě koupě většího počtu kusů Zboží se práva z vadného plnění týkají vždy pouze jednotlivých vadných kusů Zboží.
7.6. Kupující uplatní vadu písemně prostřednictvím poštovních služeb, prostřednictvím emailové adresy Prodávajícího info@lapura.cz či osobně v sídle Prodávajícího. Prodávající Kupujícímu vydá písemné potvrzení o přijetí reklamace, ve kterém uvede datum, kdy Kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Nebude-li reklamace vyřízena v uvedené 30 denní lhůtě (či delší lhůtě, pokud se tak smluvní strany dohodly), má Kupující právo odstoupit od smlouvy nebo právo požadovat přiměřenou slevu.
7.7. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předchozím odstavcem,
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.8. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
7.9. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
7.10. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.11. Prodávající neodpovídá za vady zboží vzniklé v důsledku užívání zboží v rozporu s návodem poskytnutým Prodávajícím (zejména Technickým a Bezpečnostním listem).

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1. Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží bez uvedení důvodu.
8.2. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případech stanovených Smlouvou, těmito Podmínkami a dále platnými právními předpisy.
8.3. K odstoupení od smlouvy může Kupující použít formulář dostupný na www.eshop.lapura.cz. Prodávající potvrdí Kupujícímu přijetí formuláře bez zbytečného odkladu emailem.
8.4. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží. Jestliže Kupující zvolí jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
8.5. Prodávající vrátí Kupujícímu do 14 dnů od doručení formuláře o odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Jiným způsobem je Prodávající oprávněn vrátit Kupujícímu přijaté peněžení prostředky jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud tím Kupujícímu nevzniknou další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než obdrží zboží, nebo než mu Kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
8.6. V případě odstoupení od Smlouvy Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti., tj. způsobem, jakým by se Kupující se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. Prodávající je oprávněn pohledávku z titulu snížení hodnoty Zboží započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Kupní ceny.

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

9.1. Znění těchto Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
9.2. Kupující má právo na mimosoudní řešení sporů u České obchodní inspekce.
9.3. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo v souvislosti s případy vyšší moci.
9.4. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
9.5. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1.6.2024.


PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO REKLAMACI – SPOTŘEBITEL

Adresát:

Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
Číslo objednávky
Jméno a příjmení / název:
Adresa:
IČO:
Telefon:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad Zboží:

Datum:
Podpis:


PŘÍLOHA Č. 2 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY – SPOTŘEBITEL

Adresát:
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mailová adresa:
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:

Datum:
Podpis:


VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO E-SHOP – PODNIKATEL

Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „Podmínky“) se řídí všechny kupní smlouvy uzavírané mezi společností La Pura Servis s.r.o. se sídlem č.p. 128, 569 11 Koclířov, IČO 05592062, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 38260, e-mail info@lapura.cz, telefonní číslo 777 561 044 (dále jen jako „Prodávající”) a třetími osobami, které jsou podnikateli ve smyslu § 420 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Kupující“), na základě kterých Prodávající dodává Kupujícímu zboží ze svého sortimentu. Tyto obchodní podmínky se nevztahují na smluvní vztahy se spotřebiteli.

Podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Kupujícího a Prodávajícího vzniklá v souvislosti nebo na základě těchto kupních smluv (dále jen „Smlouva“) uzavřených prostřednictvím E-shopu Prodávajícího na webových stránkách www.eshop.lapura.cz (dále jen „E-shop“). Smlouvy jsou uzavírány za pomoci prostředků komunikace na dálku – distančním způsobem v prostředí B2B E-shopu prodávajícího, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní E-shopu“).

Informace o zpracování osobních údajů Kupujícího jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách www.eshop.lapura.cz.

Veškeré právní vztahy vzniklé v souvislosti se Smlouvou se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem. Tyto Podmínky jsou základními podmínkami prodeje zboží Prodávajícího a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem právního řádu České republiky, mají před těmito normami přednost. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Případné odlišné podmínky Kupujícího jsou platné jen v případě výslovného písemného souhlasu Prodávajícího. Odchylná ujednání v jednotlivých smlouvách uzavíraných mezi Prodávajícím a Kupujícím (kupní smlouva, rámcová kupní smlouva, smlouvy o partnerství, smlouvy o spolupráci apod.) mají před těmito podmínkami přednost. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

1.1. Kupní cena je finanční částka, kterou bude Prodávající hradit za Zboží;
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou bude Prodávající hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
1.3. Celková cena je součet Kupní ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů České republiky;
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů na Konečnou cenu;
1.6. Objednávka je závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy s Prodávajícím;
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na webovém rozhraní E-shopu na základě Kupujícím sdělených údajů, který umožňuje uzavírání Smluv prostřednictvím komunikace na dálku, uchování zadaných údajů, historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8. Kupující je osoba, která je podnikatelem ve smyslu § 420 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník nakupující na E-shopu;
1.9. Zboží jsou veškeré movité věci ze sortimentu Prodávajícího, které lze nakoupit na E-shopu.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

2.1. Koupě Zboží (a tedy uzavření Smlouvy) je možné pouze přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je povinností Kupujícího poskytnout Prodávajícímu úplné, pravdivé a správné informace. Informace, které Kupující poskytl Prodávajícímu v Objednávce jsou považovány za pravdivé a správné.
2.3. Objednávkou Zboží se potvrzuje, že za Kupujícího jsou oprávněny jednat veškeré osoby nacházející se na jeho provozovně nebo v jiném jím uvedeném místě dodání, zejména jeho zaměstnanci, přičemž tyto osoby jsou oprávněny za Kupujícího s Prodávajícím vstupovat do smluvních vztahů, uznávat závazky, přebírat dodané Zboží, potvrzovat dodací listy, faktury atd.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí Kupující.
3.3. K uzavření Smlouvy dojde na základě Objednávky Kupujícího vytvořené v prostředí E-shopu. V případě registrovaného uživatele tak může být učiněno prostřednictvím jeho uživatelského účtu na E-shopu. Objednávka musí obsahovat následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu Kupující označí Zboží, o jehož nákup má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“)
b) Informace o Kupní ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Kupní ceně, Ceně za dopravu a Konečné ceně budou uvedeny automaticky na základě Kupujícím zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
c) Identifikační, fakturační a kontaktní údaje Kupujícího potřebné ke splnění Smlouvy, včetně doručení Zboží a vyúčtování Celkové ceny; zejména tedy název společnosti / jméno, příjmení, sídlo, IČO, DIČ, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
3.4. V průběhu tvorby Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“ dojde k dokončení a odeslání závazné Objednávky Prodávajícímu. Před stisknutím uvedeného tlačítka je nejprve nutno potvrdit seznámení se a souhlas s Podmínkami Prodávajícího prostřednictvím zatrhávacího tlačítka. V opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. Zaslaná Objednávka je ze strany Kupujícího závazná a nelze ji odvolat.
3.5. Objednávku Kupujícího Prodávající v co nejkratší době od doručení potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Doručením Potvrzení Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím.
3.6. Mohou nastat případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy Kupující objedná větší počet kusů Zboží, než kolik je ze strany Prodávajícího umožněno. Informace o maximálním počtu Zboží je vždy uvedena v rámci E-shopu před učiněním Objednávky. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit, Prodávající o tom Kupujícího neprodleně informuje, případně mu zašle nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující písemně (včetně formy e-mailové zprávy) potvrdí tuto pozměněnou nabídku Prodávajícího.
3.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Kupní cena, není Prodávající povinen Zboží za tuto Kupní cenu dodat ani v případě, kdy potvrdil Objednávku, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Prodávající Kupujícího bezodkladně informuje a zašle mu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Za zjevnou chybu v Kupní ceně se považuje například situace, kdy Kupní cena neodpovídá ceně obvyklé nebo chybí či přebývá cifra.
3.8. Okamžikem uzavření Smlouvy, vzniká Kupujícímu závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.9. V některých případech může Prodávající na nákup Zboží umožnit využití slevy (např. ve formě slevového kódu). Pro poskytnutí slevy je třeba v rámci návrhu Objednávky vyplnit údaje o této slevě do předem určeného pole. V případě, že tak Kupující neučiní, nemůže se později poskytnutí slevy na dané Zboží domáhat.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1. Na základě registrace v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci Uživatelského účtu je povinností Kupujícího uvést úplné, správné a pravdivé zadávané údaje a v případě změny je bez zbytečného odkladu aktualizovat.
4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Je povinností Kupujícího tyto přístupové údaje chránit a neposkytovat třetím osobám. Veškeré jednání, které Kupující prostřednictvím Uživatelského účtu učiní, považuje Prodávající za jednání Kupujícího, případné zneužití přístupových údajů tedy nemá vliv na platnost takového jednání.
4.4. Uživatelský účet je osobní (tzn. registrován na konkrétní fyzickou nebo právnickou osobu), Kupující proto není oprávněn povolit užívání svého účtu třetím osobám.
4.5. Prodávající si vyhrazuje právo Uživatelský účet Kupujícího zrušit, a to zejména v případě, když jej kupující více než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti plynoucí ze Smlouvy.
4.6. Kupující bere na vědomí, že webové rozhraní E-shopu a Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního Zboží v rámci E-shopu, před potvrzením Objednávky a v potvrzení Objednávky. V případě rozporu mezi Kupními cenami je rozhodující Kupní cena před potvrzením Objednávky. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2. Celková cena je na E-shopu uvedena vždy bez DPH a včetně DPH.
5.3. Kupující je povinen zaplatit Celkovou cenu po uzavření Smlouvy a před dodáním Zboží. Úhradu lze provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Prodávající zašle v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 24 hodin od doručení Potvrzení objednávky.
b) Online platební kartou. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Comgate, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.comgate.cz. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 24 hodin od doručení Potvrzení objednávky.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží. Neuhradí-li Kupující Celkovou cenu při převzetí Zboží, není Prodávající nebo jím zvolená osoba povinna mu zboží předat.
5.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce. Faktura bude též dostupná v Uživatelském účtu.
5.5. Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází okamžikem zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na bankovní účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena okamžikem úspěšného provedení platby.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

6.1. Zboží bude Kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat z následujících možností:
a) Osobní odběr na provozovně Prodávajícího na adrese, kterou upřesní Prodávající dle předešlé domluvy.
b) Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, PPL, DPD.
6.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
6.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží bude Kupujícímu sdělena v Potvrzení Objednávky. Tato doba je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně bude Kupující o možnosti vyzvednutí Zboží informován prostřednictvím e-mailu.
6.4. Prodávající zašle kupujícímu bezpečnostní list, technický list, prohlášení o shodě, a to elektronicky na emailovou adresu uvedenou kupujícím v objednávce nejpozději v den doručení zboží.
6.5. Při převzetí Zboží od dopravce je povinností Kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu Zboží. V případě jakýchkoli závad nebo skutečností, které svědčí o neoprávněné manipulaci či otevření zásilky nebo o možném poškození Zboží je Kupující povinen odmítnout převzetí Zboží od dopravce a sepsat s dopravcem zápis o takové skutečnosti, s uvedením důvodů odmítnutí převzetí Zboží. Převezme-li Kupující Zboží, má se za to, že Zboží neobsahovalo žádné takové vady. O odmítnutí převzetí Zboží je Kupující povinen Prodávajícího neprodleně informovat a současně s tím mu předložit zápis o odmítnutí převzetí zboží podepsaný Dopravcem. Pokud Kupující takový zápis k reklamaci nedoloží, nemusí být reklamace Prodávajícím uznána.
6.6. Porušení povinnosti Kupujícího Zboží převzít nemá, s výjimkou případů podle čl. 6, odst. 6.4., za následek porušení povinnosti Prodávajícího Zboží doručit. Porušení povinnosti převzít zboží se nepovažuje za odstoupení od smlouvy. Porušení povinnosti Kupujícího převzít zboží, s výjimkou oprávněných případů podle čl. 6, odst. 6.4, se považuje za podstatné porušení smlouvy zakládající právo Prodávajícího odstoupit od Smlouvy, pokud se Prodávající nerozhodne pokusit o opakované doručení Zboží.
6.7. Případné odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem písemného doručení oznámení o odstoupení od Smlouvy Kupujícím a nemá vliv na nárok na uhrazení Kupní ceny včetně Ceny za dopravu, případně na nárok Prodávajícího na náhradu škody, pokud vznikla.
6.8. Nepřevezme-li si Kupující zboží, Prodávající jej uskladní do doby opakovaného doručení nebo odstoupení od smlouvy, za což mu od Kupujícího náleží úplata ve výši 0,05 % z ceny zboží za každý započatý den.
6.9. Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje a vyúčtování těchto nákladů zašle Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě. Tyto náklady jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
6.10. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Kupujícího předáním zboží prvnímu dopravci. V případě osobního převzetí Zboží v provozovně Kupujícího přechází nebezpečí škody na Kupujícího převzetím Zboží. Nepřevezme-li Kupující zboží, ačkoliv mu to Prodávající dohodnutým způsobem umožnil, přechází na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží v okamžiku, kdy jej měl možnost převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží znamená, že od tohoto okamžiku nese Kupující veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.11. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Prodávající Kupujícího informovat, pokud došlo k mimořádnému výpadku výroby Zboží, přičemž Prodávající rovněž sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné objednané Zboží dodat.
6.12. Prodávající je oprávněn Kupujícímu nedodat Zboží (a to i v případě, že byla Objednávka Zboží ze strany Prodávajícího již potvrzena), má-li Kupující vůči Prodávajícímu jakékoli peněžité či nepeněžité závazky, s jejichž plněním se ocitne v prodlení, a to až do jejich úplného uhrazení či jiného způsobu splnění. Takové nedodání či opožděné dodání Zboží se nepovažuje za porušení povinnosti na straně Prodávajícího.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
b) je vhodné k ujednanému účelu, a nebyl-li ujednán, pak k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
c) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, odpovídá vlastnostem stanoveným ve Smlouvě, jinak obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které lze rozumně očekávat.
7.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí těmito Podmínkami a v rozsahu jimi neupraveném též obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 Občanského zákoníku).
7.3. Kupující je povinen zboží ihned po převzetí Zboží rozbalit, provést jeho řádnou kontrolu a vyzkoušení s odbornou péčí. Jakékoliv vady zboží je třeba písemně oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je Kupující mohl při vynaložení odborné péče zjistit. U zjevných vad činí lhůta bez zbytečného odkladu 5 pracovních dní od převzetí zboží, u skrytých vad činí 1 měsíc ode dne, kdy Kupující mohl vadu při vynaložení odborné péče zjistit, nejdéle však 6 měsíců od převzetí zboží. V případě pozdě vytknutých vad nenáleží Kupujícímu práva z vadného plnění.
7.4. Pro reklamaci je Kupující povinen použitý vzorový formulář poskytovaný z Prodávajícím, který tvoří přílohu č. 1. Tento formulář zašle Kupující na email Prodávajícího. V reklamaci je Kupující povinen uvést zejména Zboží, jehož se reklamace týká a popis, v čem spočívá nebo jak se projevuje vada Zboží. Je-li to možné, připojí Kupující rovněž podklady potřebné k posouzení vady (zejména odpovídající foto nebo videodokumentaci).
7.5. V případě vadného plnění má Kupující právo na bezplatné odstranění vady přednostně opravou, a není-li to možné, pak dodáním nového nebo chybějícího zboží. Nelze-li vadu odstranit, má Kupující právo na přiměřenou slevu z Kupní ceny, nebo, je-li vada Zboží vadou podstatnou, na odstoupení od Smlouvy. V případě koupě většího počtu kusů Zboží se práva z vadného plnění týkají vždy pouze jednotlivých vadných kusů Zboží.
7.6. Požádá-li o to Prodávající, umožní mu Kupující prohlídku Zboží za účelem posouzení tvrzených vad Zboží a jejich případného odstranění. Dle pokynu Prodávajícího Kupující buď umožní prohlídku Zboží v místě dodání nebo jej odešle Prodávajícímu na jím určenou adresu.
7.7. Bude-li Prodávajícím vada uznána jako oprávněná, má Kupující nárok na náhradu prokázaných nutných nákladů, které v souvislosti s reklamací a umožněním prohlídky Zboží skutečně vynaložil.
7.8. Prodávající neodpovídá za běžné opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, za vady způsobené chemickými vlivy, nesprávným užíváním, nevhodným skladováním apod. Pokud se ukáže reklamace jako neoprávněná s tím, že Prodávající za vadu neodpovídá a tato byla způsobena nevhodným užíváním, skladováním nebo jinými vlivy, za něž Prodávající neodpovídá je Kupující povinen Prodávajícímu uhradit veškeré náklady spojené s vyřízením reklamace.

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1. Vznikne-li Kupujícímu v souladu se Smlouvou právo na odstoupení od Smlouvy, je Kupující povinen Prodávajícím doručit písemné oznámení o odstoupení od Smlouvy s uvedením přesného označení Zboží, ohledně kterého od Smlouvy odstupuje a důvodu odstoupení. Současně je povinen mu vrátit Zboží, ohledně kterého od Smlouvy odstoupil, nedohodne-li se s Prodávajícím písemně jinak. Zboží je Kupující povinen vrátit čisté, kompletní, včetně originálního obalu. Odběratel je povinen zasílat zboží dodavateli doporučeně a pojištěné. Zboží nesmí být zasíláno zpět na dobírku, dodavatel není povinen takovou zásilku převzít.
8.2. Prodávající vrátí Kupujícímu zaplacenou Kupní cenu do 14 dnů od obdržení vráceného Zboží.
8.3. V případě odstoupení od Smlouvy Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nezbytně nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se Kupující se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. Prodávající je oprávněn pohledávku z titulu snížení hodnoty Zboží započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Kupní ceny.
8.4. Prodávající je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případech stanovených Smlouvou, platnými právními předpisy a dále kdykoli před dodáním Zboží, pokud existují objektivní důvody, pro které není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob, jako jsou dočasné nebo trvalé výpadky v dostupnosti Zboží, nebo důvody spočívající v povaze Zboží).

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

9.1. Pokud právní vztah Prodávajícího a Kupujícího obsahuje mezinárodní prvek (tedy například je Zboží zasíláno mimo území České republiky nebo je Kupující zahraničním subjektem), budou se veškeré právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniklé v souvislosti s uzavřením a plněním Smlouvy (včetně otázek platnosti jejího uzavření a vzniku, práv z vadného plnění, nároků na náhradu škody aj.) vždy řídit právem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Případné spory budou řešeny před obecnými soudy České republiky.
9.2. Veškerá korespondence mezi smluvními stranami bude probíhat prostřednictvím elektronické pošty. Emailová adresa Prodávajícího je info@lapura.cz. Prodávající bude doručovat Kupujícímu na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou Kupující Prodávajícího kontaktoval.
9.3. Prodávající je oprávněn jakékoli své peněžité pohledávky, splatné i nesplatné, kdykoli jednostranně započíst oproti jakýmkoli pohledávkám Kupujícího, a to i tehdy, jde-li o pohledávky vzniklé z různých Smluv či z různých právních důvodů. Kupující je oprávněn své pohledávky oproti pohledávkám Prodávajícího započíst výhradně s předchozím písemným souhlasem Prodávajícího.
9.4. Znění těchto Podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
9.5. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo v souvislosti s případy vyšší moci.
9.6. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci.
9.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 1.6.2024.

PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO REKLAMACI – PODNIKATEL
Adresát:

Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
Číslo objednávky
Jméno a příjmení / název:
Adresa:
IČO:
Telefon:
E-mailová adresa:
Zboží, které je reklamováno:
Popis vad Zboží:

Datum:
Podpis:

X